Co nám “koronakrize” dala?

❤️ Michaela Stachová, ředitelka Nadace Krása pomoci ❤️

“Říká se, že z každé krize člověk vyjde silnější. Může to znít jako klišé, ale jen dokud krizí opravdu neprojdete. Teprve situace, kdy nevíte, co dřív, netušíte, jaké výzvy přinese zítřek apod., vás prověří. Vaši flexibilitu, ochotu, zápal, akceschopnost, organizovanost, loajalitu a vaši týmovou spolupráci.
Věřím, že jsme v téhle zkoušce jako tým obstáli a opravdu z ní vycházíme silnější. Děkuju kolegyním, dobrovolníkům, partnerům a všem, kteří nám drželi palce. Jsem na nás všechny moc pyšná.”
❤️ Michaela Stachova, ředitelka Nadace Krása pomoci ❤️

❤️ Michaela Miřátská, fundraiser Nadace Krása pomoci ❤️

“V uplynulých týdnech jsem neměla příležitost se zastavit, roztřídit svůj šatník nebo dočítat už dlouho zaprášené knihy. Naopak, práce bylo více než kdy dřív. Mnohokrát jsem s úžasem pozorovala míru zájmu a podpory, která se obrátila směrem k seniorům. A jsem velmi vděčná, že jsem toho mohla být součástí a aktivně se zapojit v řešení akutní pomoci.

Přestože jsme se všichni potýkali s velikou mírou nejistoty a firmy s útlumem běžné činnosti (a s tím spojenými ztrátami), nezůstali jsme na to sami. Podpořili nás naši dlouhodobí partneři, ale začala přicházet i řada nových. Nabízeli svoje služby, zapojili se jako dobrovolníci, věnovali seniorům své produkty a v některým případech nabídli i finanční pomoc. V této době si toho vážíme ještě více a moc našim partnerům za jejich pomoc děkuju.

Věřím, že naše spolupráce přetrvá dlouhodobě a společně tak budeme dál přispívat k plnohodnotnému stárnutí v České republice.”

Jaroslava Kostohryzová, koordinátorka dobrovolníků ❤️

“Koronakrize přerušila návštěvy dobrovolníků u klientů. Toto období bylo náročné především pro klienty, kteří měli své dobrovolníky „jen“ na telefonu. Dobrovolníci nám pomáhali. Někteří rozváželi dárky a spoustu dalších potřebných věcí. Jiní vymýšleli, jak potěšit své klienty – třeba transparentem jako přání k narozeninám, kartičkami s hádankami, pohledy s oblíbeným obrázkem a podobně.
Jsem moc ráda, že teď už se dobrovolníci s klienty mohou setkávat. Mám radost, že se podařilo většinu vztahů udržet a opět navázat (téměř) tam, kde návštěvy a společné procházky přestaly.

❤️ Káťa Toholová, PR ❤️

“Nová partnerství, bližší vztah s klienty, semknutější tým i rezonance seniorských témat ve společnosti. “Koronakrize” přinesla mnoho špatného, my si z ní chceme odnést jen to dobré.
Podporu jsme cítili od partnerů i veřejnosti (hlavně na sociálních sítích). V době, kdy jsme denně vyřizovali telefonáty od vyděšených či v situaci zmatených klientů, to pro nás byl jeden z motorů.
Věděli jsme, že svou práci děláme dobře, často nad rámec, a že naše práce má smysl. Vaše “lajky”, srdíčka a komentáře nás ale popoháněly ještě víc a pro mě osobně byla radost předávat vaši virtuální podporu kolegyním.
Jsem moc ráda, že se ve společnosti začala řešit témata spojená se seniory. O čem se mluví, píše, natáčí, co získává svůj prostor, to má velký potenciál být řešeno.
Budu se snažit o to, aby “seniorská” témata v době rozvolňování nezapadla. Babičky a dědečci nás totiž potřebují pořád stejně.”

❤️Jitka, dobrovolnice ❤️

„V sobotu jsme se s p. J. po nekonečných dvou a půl měsících zase setkaly a konečně také oslavily naše 4.leté výročí! Chtěla bych za sebe i babičku moc moc poděkovat. Byla ohromně nadšená a pozdravuje vás všechny na stotísícekrát!Paní J. má na pokoji vystavené fotečky, co jste jí během karantény poslaly a má to tam hned o něco zabydlenější. Také si rozbalila dárek (balíček) a mlsala hned čokoládky, ta měla radost! Vypadala moc dobře a pozitivně. Chodí ven, obecně se její zdravotní stav zlepšil od dob operace.Pořád se na vás všechny ptala a vzpomínala. Nevím, jak to dělá, ale ona vůbec nestárne, spíše naopak!”


❤️ Blanka Roušalová, koordinátorka péče a podpůrných služeb ❤️

“Vědomí, že se umíme přizpůsobit krizi a ze dne na den pozměnit náplň práce tak, abychom byli schopni naplnit potřeby našich klientů. Koronakrize našim klientům přinesla do života o kousek víc stresu, strachu a osamělosti. Zároveň však ujištění, že na své těžkosti nejsou sami.
Mé dny se dělily na ty, kdy jsem trávila hodiny a hodiny telefonováním s klienty, kdy jsem je informovala, ujišťovala, uklidňovala, přátelsky hovořila a těšila se na osobní setkání. A na dny, kdy jsem jezdila po Praze a rozvážela vše potřebné – jídlo, léky, roušky…
Také jsem zjistila, že mi osobní setkávání se seniory chybělo, jsem tedy moc ráda, že nařízení se rozvolňují a setkání mohou být delší.”


❤️ Aneta Zetochová, koordinátorka péče a podpůrných služeb ❤️

“Koronakrize mně a mé klienty obrátila ve fungování, na které jsme upřímně nebyli připraveni, museli jsme ze dne na den komunikovat jen telefonicky, odsunout osobní setkání na někdy. V prvních týdnech jsem z rozhovorů cítila, jak moc důležitým kontaktem pro osamělé seniory naše nadace je. Klienty zužoval obrovský pocit nejistoty a strachu, někteří si nouzový stav a omezení nepřipouštěli. Bylo těžké jim zodpovědět, jak se situace bude vyvíjet dál. To byla jedna z nejčastějších otázek. Ze začátku potřeby nebyly vůbec materiální. Jednalo se o sdílení, vyslechnutí, poskytnutí psychické podpory, ujištění, že nekončíme a stále s nimi zůstáváme a mohou nás kdykoli kontaktovat a požádat o pomoc.

Naší činností se na přechodnou dobu staly i úkony přímé péče – díky nabídkám od firem jsme mohly zajistit nákupy, obědy, vyzvednutí léků, rozvážely jsme balíčky, roušky, dezinfekce. Byly jsme i kreativní a vytvořily kartičky se vzkazy a úkoly, aby naši klienti neztratili aktivitu, nechaly jim zaslat pohlednice s pozdravem a rozdaly jsme květiny pro hezčí den. Následně přicházely od seniorů děkovné telefonáty plné radosti a vděčnosti, ty mě opravdu dojaly. V tu chvíli jsem si byla jistá, že to nejhorší jsme společně zvládli a přichází v jejich myšlenkách pozitivnější dny.

Bylo to náročné období, nic mi to však nevzalo. Těším se z nynějších dnů, kdy se vrátilo zase vše do normálu. Vše zlé je pro něco dobré. Ještě více vnímám podstatu své práce, že pracuji v oboru, který má lidský přesah. Tolik podpory, kolik přicházelo pro naše seniory od lidí a firem, jsem ani neočekávala. Jsem za ní všem moc vděčná, děkuji, že vám senioři nejsou lhostejní. Věřím, že ta myšlenka ve společnosti přetrvá. Jsem ráda za náš nadační tým, je neskutečně silný a ustál různé překážky i vzájemnou izolaci. Neztratily jsme motivaci pracovat, zajistit maximum pro naše klienty a zároveň tu být také pro sebe.”